fredag 2. november 2012

Sankingen har startet.....




I dag har vi hatt en flott høstdag her i Larvik.
 
Solskinn og 9 grader varmt,,,,,,slikt gjør en fridag helt perfekt.
 
 
Kanskje litt ttidlig, men i dag har jeg startet sanking av materialer til juledekorasjonene.
 
 
Ei balje med blåbærris, som jeg tenkte skulle bli til noen små kranser.



Med på tur var min trofaste turkameret Varg,,,,,,,på ivrig leiting etter pinner i fjæra.
 
 

 
 
Slik mose er et must til å lage julestemning......
 
Den er enklest å plukke når den vokser på fjell,,,,og gjerne en dag etter regn, slik at den er våt.
 
Da kan du rulle den av i store flak. 


Jeg lager ruller av mine moseflak, og oppbeverer dem i en tett plastpose, så holder mosen seg våt og myk lenge.
 
 
Denne kan jeg tulle rundt en ståltrå og forme som et hjerte,,,,,,tulle rundt løker med svibler og amarylles og sett i glasskrukker.
 
Eller lage mosekuler av som kan pynte opp større dekorasjoner,,,,,,,mulighetene er mange.
 

 
 
Her var det en som var furten fordi han ikke fikk mine pinner,,,,,,men de tenkte jeg at jeg skulle lage
 
 noen stjerner av.....
 
 
Ha en fin fredagskveld og gled deg over  tanken på alt du kan kose deg med i tiden fram til jul.
 
 
Klem Anne

2 kommentarer:

Inspirasjon fra Elin sa...

Lurt å starte sankingen nå. Her har det kommet snø og regn i noen dager nå, så håper den forsvinner slik at jeg får sanket litt jeg også.. Spesielt mose jeg skal høste.
Lykke til med prosjektene

fru. Lærum sa...

takk for hyggelig kommenter hos meg :-) tror nok stjernene dine blir finere...jeg har bare ikke tilgang på disse skattene ...da må jeg nøye meg med nest best ;-)

klem tone