torsdag 30. juli 2009

Olsok fest!

I går var det Olsok og vi innviterte 6 vennepar på spekemat og rømmegrøt.
Det var første gang vi dekket til så mange på terassen,,,,,,under et telttak.

Gamle brødformer fungerte som flatbrødfat,,,,man tager hva man haver.


Hjembakte rundstykker slår alltid ann.

Norgesglass som telykter,,,,de blåser ikke ut....kjekt i sommer Norge.



Her sto mannen i huset og øste opp rømmegrøten.




Sausnebbet ble sukkerskål for en kveld.






Og serviset var en blandig av talerkener arvet etter min mormor og min oldemor.















Det ble en koselig kveld,,,,og regnet holdt seg borte helt til festen var over og vi hadde ryddet terassen,,,,snakk om flaks.
Kanskje dette kan i en årlig tradisjon,,,,gjestene våre syntes iallefall det,,,,og det tyder jo på at de koste seg og hadde en hyggelig kveld.
Og sånn er det jo ,,,,,med ny hytte er det fint og lage nye tradisjoner.....
Håper dere hadde en fin Olsok kveld også.....
Klem Anne






8 kommentarer:

Linda sa...

Så koselig dekket bord Anne!
Men hvorfor var ikke jeg invitert...;O)
Deilig å kose seg ute, en må bare nyte det mens det enda går ann.

Nyt resten av sommeren også!
Klem fra Linda

GundaM sa...

Hadde bloggen vært rl hadde vel jeg blitt invitert tenker ejg, venninna di som jeg er. HIhi

Ja de som ikke blogger skjønner oss sikkert ikke,)

Masse artige detaljer her, men brødforma lysa og de vakre steinene til å holde serviettene på plass;)

Her er ikke olsok noe vi feirer;)

Klem

Josefine sa...

Å her skulle vi vært alle sammen og hatt en skikkelig bloggfest...hi.hi

Så koselig dere har hatt det, og så fint du har pyntet. Når dere har de rammene rundt dere...så nær sjøen...blir det jo ekstra flott. Regner med gjestene koste seg ja!
Klem

Josefine sa...

Hei igjen... det opphenget kjøpte jeg for noen uker siden på Fretex i Moss faktisk. Men det er det samme opphenget som er brukt på de gamle skomakerlampene. Det er viktig at det er de skruene på sidene, lampen hviler på dem:) Kos deg i sofakroken, klem

reSIRIkulert sa...

Her trur eg kven som helst ville vore lukkeleg over å få invitasjon til ;) Og eg er einig med gjestene dine - kor koseleg tradisjon er vel ikkje dette? ;)
Det var eit flott dekka bord, men fleire morosame idèar.
Siri

My home is my Castle sa...

Så koselig med masse gode venner på besøk :)
Jeg vet ikke hvor kjent du er i Kristiansand, men den butikken jeg skriver om ligger på Lumber i Vågsbygd. Er sikker på at din bror kjenner til den ;)Eller vet hvor Lumber er.
Si endelig ifra hvis du vil ha veibeskrivelse...
hadde vært moro å høre om du fant noe hvis du er der en gang ;)

Ha ei fin helg.
Klem,Kari

Anka sa...

Bortsett fra at jeg ikke visste at det var Olsok hadde jeg en fin kveld. He, he. Men det så bare sså koselig t å fire den, også med så god mat:) Kjempe god stemning i teltet da. Ha en fin helg. Klem.

h.espe sa...

Så koselig du hadde stelt istand til Olsokfest. Gøy å bruke slike anledninger til å freffe venner, så ikke dumt å lage en tradisjon på det... :o)

Ha en flott helg!

Klem