onsdag 11. desember 2013

Naturlig julepynt på trappa.

 
Nå begynner julestemningen å krype innover,,,,,,
 
Men foreløpig syntes det mest utendørs.
 
I hele høst har turene gått i skogen med bæreposer i anorakklomma.
 
Og så regel fant jeg noe å ta med hjem,,,,,,,og det syntes på trappa mi nå.
 

 
Det er noe av det jeg liker best med jula,,,,,det å pynte med naturmaterialer.
 
Og så piffe det opp litt med noe rødt.
 
Som lys, små hjerter sydd i ullfilt.
 
Og nytt i år er dette røde juletreet.
 
 

 
 
Det er jo helt naturlig å sy et rødt juletre.
 
Men for å skape en kontrast i alt det grønne, valgte jeg rødt stoff til juletreet.
 
Dette har jeg sydd etter et mønster tegnet på frihånd.
 
Treet er stappet med fyllmasse,,,,tredd på en pinne fra skogen.
 
Og for at det skulle stå støtt tok jeg litt gips i bunnen av en leirpotte og satte pinnen nedi.
 
Etter at gipsen hadde tørket,,,,la jeg på litt grønn mose, for å dekke til gipsen.
 
Enkelt,,,,og så drysser det ikke.
 
Ha en fin førjulstid.
 
Klem Anne


2 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Her ser jeg julestemningen sniker seg på og skaper en riktig trivelig atmosfære. Tipper du har hatt det koselig på dine skogsturer med bæreposen i lomma.

Åse sa...

Jeg syr også små sjarmerende juletrær, som jeg designet på Svalbard i 2009. Morsomt å se ditt røde. Jeg selger trær til hele landet, og har også sendt trær til USA, Australia og Thailand :) Lykke til med dine kreative sysler. Artig å følge deg på bloggen din :) Beste hilsen fra Åse, Arctic Christmas Design