torsdag 6. juni 2013

Heklet babyteppe.

 
Jeg har heklet et babyteppe,,,,,,
 
Som dere sikkert skjønner så er det til en liten gutt.
 
Teppet er heklet i Lerke,,,et garn jeg liker godt,
 
Det er fra Dale garn og er en blanding av bomull og merinoull.
 
Jeg har brukt 10 nøster a 50 gram.
 
Teppet måler 75 x 100 cm.
 
Som dere ser er mitt fargevalg 3 blåfarger, beige og lys brunt.
 
 
 

 
 
Vet ikke hva denne teknikken heter, men den er enkel å hekle,
 
Jeg har 20 staver i rapporten og i alt 7 rapporter i bredden.
 
På toppen av "bølgen økte jeg 1 maske på hver side av 2 luftmasker, og i bunnen av "bølgen hoppet jeg over 2 staver.
 
 
Så nå gjennstår det bare å se om teppet faller i smak hos den lille nyfødte.
 
Ha en fin torsdagskveld.
 
Klem Anne

4 kommentarer:

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Nydelig teppe og flotte farger. Har strikket noen tepper selv i mønstert "havskum". Alltid kjekt å gi vekk i gave :)
Ønsker deg en fin kveld!
Anette

Ruths datter sa...

Fine samstemte farger på dette teppet.lekkert.
Klem

Christina Mari sa...

Nydelig teppe.
Så flink du er,hadde jeg fått et slik i gave hadde jeg blitt veldig glad.
Ha en fin kveld.
Klem Christina

Livet i Nord sa...

Det var et flott teppe! Nydelige samstemte farger -tenker lillegutten blir bra fornøyd med det:)
Og så artig lampe du har laget!!