torsdag 2. april 2009

Påskehåndarbeid

I en pose på et loft,,,,fant jeg 128 lapper......

Det er min mormor som har strikket disse,,,men det siste prosjektet sitt rakk hun aldri å få ferdig......


Så nå har jeg en ide om at jeg skal sluttføre dette lappeteppe prosjektet.


Har vært på Husfliden i dag og kjøpt noen nøster finullgarn i forskjellige rødfarger,,,,,
Har såvidt begynt å helkle noen lapper som er like store som 4 av de mormor har strikket.
Vet ikke helt hvordan det blir å kombinere dem....men alle lappene bør vel ikke være like?




Er det noen av dere som har erfaring med slike tepper med både strikkede og heklede lapper???
Så dette blir mitt pusleri i påska,,,,,,,,,om det blir ferdig disse dagene tror jeg ingen ting på,,,,men jeg er iallefall igang,,,,,og påske er det jo hvert år.
Vi drar på hytta i morgen og blir der over påske,,,,,,så her blir det pause fra bloggen en stund.
Ønsker dere alle fine påskedager,,,,kos dere i heimen eller ute på tur.
Vi sees når hverdagen innhenter oss igjen.
Klem Anne


14 kommentarer:

Josefine sa...

Hei Anne! Så flott at du skal gjøre ferdig prosjektet:) Det blir et minnerikt teppe..og helt sikkert veldig fint! Ønsker dere en flott påske på ny hytte!!!!
Så snakkes vi over påske, stooor påskeklem fra meg

Ann-Cathrin sa...

Så fin ting å gjøre ferdig hennes håndarbeid. Tenk for et minne det blir å pakke seg inn i et pledd med disse lappene. Ønsker deg en flott påske og fin hyttetur!

GundaM sa...

Så utrolig flott at du gjør ferdig dette teppet Anne!!! Får nesten tårer i øynene jeg, så god du er;)

God påske og stor klem til deg og bestemora di som sikkert følger med deg ;0)

Linda sa...

Hei Anne!
Så nydelig soverommet på hytta ble!
Nydelige møbler!
Og rålekre gardiner!
Nydelig tapet også!
Det ble virkelig flott og gjennomført!
Så artig at du fullfører din bestemorshåndarbeid!
Gleder meg til å se...
for jeg regner med at du viser det fram når det blir ferdig :O)

Ha en super påske Anne!
Kos deg på hytta!

Klem fra Linda

LIVS LYST sa...

Hei! Det var morsomt å se at du skal i gang med å sy sammen (til og med de EKTE) mormorlappene!! Jeg har just NESTEN blitt ferdig med mitt nå. Har hatt lapper liggende lenge.

Gå gjerne inn på min blogg og se hvordan jeg har gjort det! Har skrevet litt om det der!!

Hilsen Ljo og lykke til!

Solveig sa...

Hei hei:)
Tusen takk for hilsen.
Så flott at du skal gjøre ferdig prosjektet. Det rører meg. Så fint å tenke på at det blir avsluttet:)

Må bare si at hytta deres, wow!!
Så utrolig fint dere har fått det:):)
Akuratt sånn hytte ville jeg og hatt! Det soverommet var jo bare lekkert og delikat;)
Kjøkkenet ble jeg helt forelsket i,og alt det fine gamle du har!

Ønsker deg ei strålende påske:)
Håper du får fint vær der du er.

Berit T sa...

Så spennende arbeid dette var, og det blir helt sikkert flott når det blir satt sammen. Lykke til.

Ha en flott påskehelg på hytta.
Klem fra meg.

Anne sa...

Skal si du har funnet frem håndarbeid du kan kose deg med i påskesola :-) vifår bare håpe den kommer nå da :-)

Fin palmesøndag til deg min venn.

Unknown sa...

Hei Anne
Så hyggelig at veninneklubben liker boken Sjarmerende Gjenbruk, og at dere får mange nye ideer. Det var lurt å lage gardiner av overlaken, jeg har laget en ny gardin på badet av det ene lakenet.
Lappeprosjektet ser morsomt ut, og tenk så deilig å ha et slikt teppe rundt skuldrene en kjølig sommerkveld...lykke til med lappeteppe.
God påske til deg.
Klem...Ellen

PillePalle sa...

Hei Anne!

Ser dere har vært så utrolig flittig i de siste måneder! For en kjempeflott hytteinnredning! Denne oppussingen var jo sikkert masse, masse arbeid.

Dette teppet vil bli veldig fin, synes jeg!
God påske på hytta!

Hilsen fra Pillepalle

Japsee sa...

Spennende å se hvordan det blir. Du får legge ut bilder når du har kommet lenger. God påske. Og kos deg masse på hytta. klem fra meg

Linda sa...

Hei Anne!
Skapet har jeg tenkt skal henge på stua.

Håper din påske har vært like fin som min!

Klemmer fra Linda

Josefine sa...

Halloen min venn:) Så kjekt å høre fra deg. Har tenkt på dere...ny hytte og alt!! Regner med du kommer med noen bilder etterhvert...ønsker deg en fin ukestart, nattaklem fra meg:)))

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Hei Anne
Ja vi kommer til mandag til Larvik...gleder meg til å treffe deg. Ha en fin dag. Stor klem Hanna