torsdag 4. september 2008

Søstrene Grene


I sommer var jeg en tur i Ålborg, det har jeg fortalt om tidligere.

I Ålborg er det en stor fin Søstrene Grene butikk, og så klart måtte jeg innom der en tur.

Alle som har vært i de butikkene vet at der finnes det mye fint,,,og det meste er ganske rimelig. Jeg fant dette sengeteppet som jeg syntes var så fint.

Det kostet 299 danske kroner og jeg var super fornøyd. at på til var det stort nok til dobbeltseng.

Så jeg handlet og gikk fornøyd ut.



Teppet var sydd i bommulstoff, i mange lekre rose mønstrete stoffer som gikk i rosa, burgunder, beige og brunt,,,,,,,passa supert hos meg.



Tepper var vatert med platevatt.

Teppet hadde border langs sidene,,,,i samme mønstrede stoff.

Baksiden var et stort koselig stoff,,,

Og til slutt var hele teppet quiltet.

Ettersom jeg fikk sett på teppet,,,og funnet ut hvor mange timers jobb dette er, pluss utgifter til stoff, vatt, trå og for,,,,,fikk jeg en vond smak i munnen. Tenker på hun som har laget dette teppet (for det er sikkert en hun),,,,hvor mye av mine 299 danske kroner er det igjen til henne? Hvor gammel er hun,,,hvor bor hun,,,,og har en god seng å sove i,,,,med et koselig sengeteppe over?

8 kommentarer:

by Siv sa...

Utrolig flott teppe!!!
Men som du sier, det er jo utrolig hvor billig det er... Tenk om du skulle sydd dette selv med like fint stoff?!
*Siv*

Huset i skogen sa...

Teppet er kjempefint og utrolig billig! Greit for den som kjøper det, men som du sier..hva med den som har laget det? Når utsalgsprisen er så lav så kan en lure på hvor mye syersken har igjen for å lage det. Ikke særlig mye vil jeg tro! Hadde du skulle kjøpt det håndlaget her i landet hadde du måttet betale myyyye mer.

Ha en fin helg!

Ingunn sa...

Det er noe å tenke på det du sier ja!Men hun kan værtfall være stolt av verket sitt....Uff....det hørtes kanskje litt slemt ut!!!

Takk for kommentar i Bak en Sky!
Håper du får en kjempe fin kveld!

Ann-Cathrin sa...

En tankevekker det du skriver her... Men teppet var virklelig flott!!!!

GundaM sa...

Hmmm, ja du sier noe der...tenker ofte når jeg er på jobb og det hives doble sengetepper, heklede som bare hives i restavfallscontainerne... Lite respekt og glede å spore.

Vi har det fint det er nå sikert;0)

God helg til deg og dine Anne!

ANETTESHUS.COM sa...

Et kjempe-lekkert teppe! Tross alt ..

Ha en fortsatt fin helg!
Klem Anette

Min Still By Maia sa...

Teppet var kjempe fint! Får ta en tur til Søstrene Grene på Sandvika Storsenter. Lurer på om de har det der? Men enig, nesten litt for billig...Takk for hyggelig hilsen på bloggen min.

KOSELIGE HJEM sa...

1000 takk for tipset om hvordan jeg får awardene på siden av bloggen. Jeg skal prøve oppskriften din.
Ha en fin kveld!