søndag 15. februar 2009

Gjennbruk,,,,og ett år etter!

I dag er det ett år siden jeg begynte å blogge,,,,og 124 innlegg siden.
Men det beste av alt er alle de hyggelige damene jeg har blitt kjent med, alle som deler sine tanker , ideer og kreative innspill med meg.
Alle de bloggene jeg har funnet frem til og som jeg koser meg med når jeg sitter her å leser og ser på bilder.
Og så klart alle de koselige kommentarene jeg har fått.
Tusen takk alle dere jenter der ute som er en del av dette fellesskapet vi har her i bloggelandet.

Som dere ser av bildene så er jeg i lysmodus,,,,,,,,har smeltet en ladning med hvite lys i dag.
Da er det viktig å klippe den brente delen av veken vekk før du legger de i vannbadet,,,,ellers så blir det masse små svarte prikker i lyset.
På bildet øverst ser dere at jeg bruker små kaffekjeler til å smelte lysene i,,,,har flere som jeg har kjøpt på loppemarkeder, det er iallefall lurt og ha to, en til fargede lys og en til hvite,,,slik at stearinen ikke tar farge fra forige kok.


Til former kan dere bruke mye forskjellig embalasje,,,,her er det rosinboks, honningboks, og store youhurt beger, men det som er viktig er at de skrår litt utover øverst,,,,eller iallefall er helt rette, om de skrår innover får du ikke ut lysene når de har stivenet.
Det blir fine store lys som jeg pleier og bruke i lyktene ute,,,,,det er jo snart verandatid,,,,,håper jeg.


Jeg pleier å knyte et kronestykke i enden av veka, og legge en blyant eller en pinne over beholderen slik at veka holder seg rett ned,,,,,,,,fest gjerne blyanten med festemasse, slik du ser jeg har gjort her, så ligger pinnen stille. Festemassen er den turkise klumpen du ser øverst på honningboksen, den heter Take it,,,,,,


Da er det bare å la tålmodigheten ta over en stund,,,,slik at de stivner helt før jeg kan ta de ut,,,,,,,lykke til om du vil prøve deg.
Ha en fin søndag videre.
Klem Anne




13 kommentarer:

Linda sa...

Heisan!
Ja det er smart å bruke opp lysstumpene ;O)
Vi liker gjennbruk vi interiørbloggere!
Du skal tro vi hadde en fin dag i går! Artig med bloggtreff ja!
Ha en fin søndag og en fin kommende uke!

Josefine sa...

Hei min venn.. GRATULERER med et års dag! Så stilig..er glad jeg fant frem til deg:)) Så skjønne de kaffekannene dine er.. og så produktiv du er med lys laging!

Og de eskene du laget under her var jo bare så søte.

Jeg har litt panikk her jeg sitter med min sønn sin pc. Min klikket fullstendig i formiddag. Er redd jeg kan ha mistet mange verdifulle bilder. Vi jobber på spreng her for å se om det kan ordnes.

Ønsker deg en fin søndag, så snakkes vi, klem

Ragnhild S sa...

Hei:) Takk for hyggelig hilsen på siden min:) Jeg har ikke bestemt meg helt for hva jeg gjør enda, men oppslagstavle var en veldig god ide:)
Så god ide å lage lysene selv! Jeg er heldig å bo i nærheten av ikea, men andre steder koster jo store kubbelys en formue! Uansett er det jo gøy å lage noe selv! Takk for tips, og gratulerer med 1-årsdag:)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Hei! Og gratulerer med 1 års blogging!
Tror ikke jeg har vært innom hos deg før, må bare si at det er en kjempeflott blogg du har. Så masse flott du lager, og gjennbruk liker jeg.
Ønsker deg en fin kveld!

Berit T sa...

Gratulerer med ett års dag og takk for at jeg fikk bli kjend med deg!

Flotte lys du lager, og vi skal gjøre det samme på saniteten. Vi har samlet på lystumper i evigheter, så nå skal det gjøres noe med de. Det var smart med kaffekjeler å smelte lysene i, det skal jeg på gjenbruken å finne.

Ha en flott ny kreativ uke!

Linda sa...

Hei igjen...
Nå hvordan går det med lysproduksjonen?
Jeg sender deg smykke så snart jeg har alle adressene ;O)

Linda

Anonym sa...

Gratulerer med ett års-dag.
Så flott at du bruker lysstumper. Jeg har aldri vært flink til det og kaster en masse...... huff, skulle vært flinkere til det, kanskje jeg må ta meg på tak....
Ha en fin søndagskveld.
Klem

Anonym sa...

Hei Anne !
Gratulerer med 1 årsdagen som blogger. Alltid spennende å se hva du holder på med. Hytta er blitt kjempefin. Du er virkelig inspirerende for de litt trege bloggere. Skal ha seniordag i morgen. Kanskje jeg får gjort noe nyttig, men jeg lover ingenting.
Ha en fin ny uke.

GundaM sa...

Gratulerer med ett års dagen her inne Anne ;)

Så lurt da med kjeler å smelte lysene i! Stå på videre et år til ;)))

Selv bruker ejg lys stumper til å få bedre fyr i ovnen.... Hmm, men dette var jo triveligere ;)

Japsee sa...

Så flink du er. Dette er jo gjenbruk på sitt beste:)
Har sett på noen av dine gamle innlegg og ser at su gjør dette regelmessig.

Ellers må jeg si gratulerer med et års dag. Blott blogg du har, glad du tok kontakt med meg:)

Klem fra meg

Unknown sa...

Gratulerer med 1årsdagen!
Så lur du er som samler på lysstumpene! Her går det mest i telys så det blir ikke så mye å samle på :-)
Ønsker deg en god kveld!

Miss.T sa...

Takk for inspirasjon til å teste ut dette. Nå skal alle lyssumper spares og smeltes om ; )

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Dette har jeg hatt planer om lenge. Nå er skuffen full av stomper, så da er det bare å få gjort det. Nå vet jeg litt mer om hvordan også.
Takk for tipsene
Ha en fin dag
klem