fredag 21. november 2008

Lappeteppets historie!


Endelig!
Dette lappeteppet begynte jeg på i sommer.
Satt ute i hagen, med skjøteledning på symaskinen og sydde.

Teppet er laget av gamle klesplagg.

Til teppet gikk det med to herreskjorter,

et omslagsskjørt,

en sommerbluse,

en solkjole

og en nattkjole.

Alt ble skåret i lapper som var 20x20 cm......

Så havnet hele prosjektet i en pose innerst i skapet.




Men en kveld fant jeg en oppfordring på bloggen til Vinterhvit, om og gjøre ferdig gamle prosjekter,,,,,,,,så jeg hev meg på.







Derfor har jeg nå et nytt lappepledd som jeg kan kose meg med ute i hengekøya til sommeren.
Jeg vatterte teppet og fant et smårutete stoff til baksiden.
Slik er det iblandt,,,,når en bare får et spart bak,,,,,takk for hjelpen.
Ha en fin fredagskveld.
Klem Anne

8 kommentarer:

GundaM sa...

Så fint der ble og så artig du sat ute i friluft og sydde det;o) det gjorde også jeg med lappeteppene mine av gml jeans...Det støva jo slik jo!!!

Go helg der ute!

home 4us sa...

Artig at du har brukt gamle klær. Det er jo virkelig et ekte lappeteppe:)
Nydelig ble det!

carina sa...

Det var utrolig fint lappeteppe.Ønsker meg et sengeteppe til jul, men må nok kjøpe for jeg kjenner ingen som lager selv.

Ha en fin helg!!!

prinsesselinn sa...

åååååååååå så kjekt å væretil hjelp og inspirasjon.
Det ble kjempefint, og sikkert godt og varmt nå i kulden, snøen har kommet til Bergen og på meg er det ullpledd.
Ha en kjempefin helg Flinkesen!
SMIL.

Solveig sa...

Så nydelig lappe teppe:)
Det var mange fine stoffer der.
Flotte farger og mønstre!
Herlig å sitte ute om sommeren og pusle med dette da;)

Ønsker deg ei super ny uke!

Torilpia sa...

Så flott .. skikkelig lurt å lage teppe av gamle klær .. :o)

Ønsker deg ei flott førjulstid - klem!

ANETTESHUS.COM sa...

Å, så flott det ble! Kjempe-fint! Nydelige stoffer. Bra du tok deg tid til å gjøre det ferdig:)

Klem Anette

Anka sa...

Så gøy at litt hjelp fra en blogger gjorde at du ble ferdig med prosjektet:-) Det ble kjempe fint. Det har jo litt historie også da med alle klesplaggene:) Ha en fin dag.