torsdag 10. februar 2011

Orden og systemer....

Her har jeg tenkt og vise dere litt av mitt system på kjøkkenet.
Det var jo Nib som oppfordret oss til å avsløre hvordan vi klarer ,,,,sånn nogenlunde å holde litt orden i skapene.
Her ser dere hvordan jeg oppbevarer hyssing , blonder og bånd,,,,,
Ved hjelp av Norgesglass og glassklokker.
Dette står oppå anretningsbordet i kjøkkenet.

Her står også den gamle knivkassa,,,,,,som nå inneholder te-lys.

På hylla under bordet står en kurv med lys.



På kjøkkenbenken står mine Rosendahl krukker med pasta, ris, te og kaffe.
Jeg syntes det er finest med glasskrukker til ting som står framme,,,,,
Mens inne i skapene er det Tupperware som gjelder,,,,,mine eldste bokser er fra 80 tallet.




Disse gamle Tupperware bosene er i daglig bruk og har holdt seg utrolig bra.
På boksene har jeg skrevet lapper som viser innholdet.




Bakeskapet,,,,,





Korn, gryn , spagetti.
Jeg liker det ryddige, rene inntrykket dette gir,,,,,da slipper jeg poser som lekker,,,,velter og revner slik at innholdet renner ut,,,,,,
Litt orden og system må det være,,,,,sånn er det bare.
Ha en fin torsdag.
Klem Anne





9 kommentarer:

AnnCharlott sa...

Oj, vilken imponerande ordning :)
Fint tips det där att ha te-ljusen framme, i alla fall så här års när man bränner en hel massa varje kväll. Vi har dem högst uppe i ett högskåp vilket innebär att vi måste klättra upp där dagligen. Ha det gott. Kram från Lilla Essingen

Smykkas sa...

Kan du ta deg en tur til meg og fikse noe tilsvarende? Jeg har orden, men ikke på langt nær noe sånn som du kan vise til.

Jeg er best på oppbevaring av perler.

Klem

Snuppesnella sa...

Du ser ut til å være et skikkelig ordensmenneske.
Ser koselig ut også. ;)

Takk for titten. Klem.

Grethe sa...

Ja, HER var det orden :0)

Anne N. sa...

Hihi, må le, jeg har de samme tupperware-boksene :o)
Men visst er de praktiske, holder orden og rent! Du har uansett en fantastisk orden og rede her i dett kjøkken må jeg si, jeg er nok ikke riktig like flink som deg til det da!
Ha en kjempefin helg, Anne.
Klem, Anne:)

Timotei sa...

Ja, her var det orden i sakene! Sånt liker jeg. Inspirerende å se.

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hallo! Ja her var det orden i systemet! Så dekorativt med ting på glasskrukker:-)

Tusen takk for hyggelig kommentar og bursdagshilsen. Lykke til i give awayen min, takk for at du deltar!
God lørdag!
Hilsen Jeanette:-)

Unknown sa...

Her var det mange gode tips Anne, til hvordan holde orden i sysakene.
Happy Valentine til deg.
Klem...Ellen

tinemor sa...

Ja, her var det orden :-))
****
Ja, jeg falt helt for det service.
Bare sååå nydelig
Og jeg håper å få tak i flere deler etterhvert
Klem