søndag 23. januar 2011

Orden i kjøkkenkroken.

Jeg liker å ha orden og system ,,,,
På kjøkkent er det Rosendahl krukker som hjelper meg med den saken,,,,de syntes jeg er lekre å
se på,,, de,fåes i fire forskjellige størelser og det er lett å se hva som er i dem.
Her står det en rad fremme på benken, med slikt som jeg bruker daglig,,,,kaffe, te, ris og pasta.


Her er det litt mindre krukker med te i løs vekt, brunt sukker og sukkerbiter.....

I denne krukken, som er i den største størelsen har jeg sølv......det er gammlet arvesølv og litt
fra
et hvert" prestegjeld",,,,så her er det er flere mønster representert.
Men disse bruker jeg også daglig til syltetøy, sure agurker, rødbeter og i sukkerskåla.
Når jeg oppbevarer sølvet i lukket glasskrukke,,,,trenger jeg ikke pusse det så ofte,,,,og så er det
jo fint å se på.....
Ha en fin søndag........og jeg tar tilbake min frustrasjon over vinter og dritt vær igår,,,,i dag
skinner sola og jeg ser igjen lyst på livet,,,,,smiler
Klem anne



10 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Det er nokre nydelege krukker, og det beste er alt dei kan brukast til! ;o)
Sjølv brukar eg Noregsglas til ting og tang på kjøkenet. Sylvtøyet var ein fiks idè, så kanhende eg 'kopierer' den til mitt gamle 40 grams :o)

Nanne sa...

Deilig med orden, liker det når jeg klarer å gjennomføre. Likte krukkene dine, litt mer elegante enn mine fra Ikea, og det med sølvtøy var veldig dekorativt. Ha en flott søndagskveld

Atelier Kari sa...

Å, tenk om min kjøkkenkrok kunne ha sneven av din orden og lekre krukker. Takk for at du lenker til min inspirasjonsblogg og ha en fortsatt fin søndag!

nunna sa...

Det var flotte krukker! Det blir liksom så reint og ryddig . Og det med sølvtøyet var jammen lurt. Den må jeg bare "låne" ! :)))

Tovepia sa...

For noen flotte krukker du har! Jeg prøver på en viss orden her også, bruker mine Norgesglass, men lokket på dine er nok mer forbruksvennlig;)
Takk for tips med sølv i krukke, det er jo både lekkert og praktisk!
Ha en fin kveld, her roes det ned:)
klem fra meg;)

Livet i Nord sa...

Nydelige krukker, dekorativt var det også med forskjellige ingredienser i på kjøkkenbenken:)
Så lurt å ha sølvdøy i en glasskrukke, det er jo så mye flotte mønstre i sølv, og når man har litt fra hvert prestegjeld, så er jo dette en flott måte å vise det fram på:)
Ønsker deg en fin søndagskveld vider!

Yvonne sa...

fine krukker!

Smykkas sa...

Nydelige krukker du viser. Lett å se at du er et ordensmenneske.

Jeg falt spesielt for måten du oppbevarer noe av sølvtøyet på. Kanskje jeg rapper den ideen.

Klem

Josefine sa...

Hei hei Anne...

Du har ordne i kjøkkensakene dine forstår jeg. Kjempefine og praktiske de krukkene dine!

Ps. før laget jeg putene selv. Men etter at jeg fant dem på Stoff og Stil til under kr.30,- pr stk...har jeg kjøpt dem der:) klem

Anne N. sa...

Så fantastisk nydelige krukker fra Rosental, de er virkelig pene :o)
Ser at det var lurt sted til enklingene av sølvtøy, skal adoptere ideen!
Klem, Anne:)