lørdag 17. april 2010

Det enkleste er ikke bestandig det beste!


Det enkleste ville vel vært å tatt en tur på Kid og kjøpt noen nye håndhånklær.


Men jeg tok heller en tur og kjøpte litt bommulsgarn,,,,,,



Så nå har jeg sittet her på kveldene og strikket nye håndklær, som skal henge ved vasken på kjøkkenet her på hytta,,,,,syntes disse passer fint inn i miljøet,,,,,,,
Har brukt enkle mønster i rett og vrangt som enkel og dobbel perlestrikk.



Disse gir en gammeldags følelse,,,,,som på mormors kjøkken.







En varm, vårlig helge hilsen fra Larvik.

Kos dere ,,,,,klem Anne

12 kommentarer:

Tovepia sa...

Så enig med deg; ingenting er som hjemmelagede kluter og håndklær! De er gode og i tillegg så flotte å se på!
Har strikket 4 tuer/kluter i helga, så nå skal jeg ha en stund;)
Nyt kvelden og klem fra meg;)

lillelise sa...

Kanskje ikke det enkleste, men desidert det peneste! Så fine de ble.
Ha ei fortsatt fin helg

(eddas) sa...

De er jo flotte da...har vært så heldig og vunnet to på Give Awayer:)
Ha en flotters dag
eddaKlemmer

¨fruTicosus¨ sa...

De håndklærne er kjempefine. Du kan jo lage kluter også;-)
Blir nok fine på hytta.
Ha det fint. Hilsen ¨fruTicosus¨

Grethe sa...

Hjemlaget er mye finere da....disse var kjempe fine. Nydelige blåveis, alle vårtegnene er herlige. Ha en fin kveld!

Berit T sa...

Det er helt sikkert. Ingen ting slår slike ting. Men min mann sier at tenk å kaste bort tid med å strikke kluter og handklær som tar flere kvelder, når en kan kjøpe de for nesten ingen ting.
Jeg er misunnelig på deg som kan plukke blåveis ;o) Det er noe jeg aldri har gjort. Men jeg er utrolig glad i hvitveis som det finnes mengder av der vi har hytta.
Her vi bor har jeg plantet og lurer på om de kommer seg.

Ha en fin kveld videre.

Ann-Cathrin sa...

Om ikke det enkleste så desidert det fineste:) Men ganske mye jobb da? Men enig med deg, mye finere enn å kjøpe:) Håper alt står bra til med deg, og ønsker deg en flott ny uke!

Anne N. sa...

Virkelig kjempeflotte!! Har hatt lyst til å strikke slike selv men det nærmeste jeg kom var noen heklede vaskekluter:)
Tenkte at det er lenge siden du var her inne, men nu forstår jeg jo at du har hatt mye å stå i med :o)
Klem, Anne:)

Snuppesnella sa...

Kjempefine håndklær du har strikket ! Nett "so i gamle daga".

Jeg har også strikket flere slike, og har de til pynt på hytten.

Koselig !

GundaM sa...

Så koselig da med egenproduserte kluter!

og du og du så vakkert bilde med blåveisen i eggeglasset. Lenge til den kommer hit enda, minus hver natt desverre ;)

Tenker du gleder deg til å komme på¨hytta nå ja ;) Klem fra meg

Unknown sa...

hei Anne
herlig med hjemmestrikkede håndkler...kan det bli bedre?? Har du åpnet sommersessongen på hytta i Stavern? Vi skal gjøre klar vår sommerhytte til helgen og ha den første overnattingen...jeg håper på bedre vær.
God uke til deg.
Klem....Ellen

mariann sa...

Så superflotte bilder av hjemmestrikk! Ekstra morsomt siden jeg har arvet, nettopp av mormor (og oldemor)bl.a. et slikt rutete håndkle :)

Det er så herlig å fritt velge farger og mønster, og å lage selv føles så bra, gjør det ikke?
Kluter i alle regnbuens farger...

hilsen mariann