mandag 1. februar 2010

Brunt og hvitt!

Mandag,,,fridag og nye muligheter.
Nyter denne ene fridagen i uka, og koser meg hjemme med det jeg liker aller best.

Går her og flytter litt rundt, danderer og pynter.
Dette gamle anretningsbordet står mellom kjøkkenet og spisestua.
Her prøver jeg og lage små annretninger som passer årstiden.
Fant fram mine dreilsduker i lin,,,,noen er ubleket og forsåvidt nye.
Mens de to øverste er bleket og gamle,,,arvet eter min mormor.

En kurv med lys hører årstiden til.


I glassklokken ligger det brune og beige blonder og bånd,,,,
Syntes de er koselige og ha til pynt,,,,og for hånden når noe skal pyntes litt ekstra.



Lys gjør seg også i den gamle knivkassa.











Februar har såvidt begynt,,,,ute er det minus 10 , sol og masse snø.
Meterologene lover en kald og klar februar.
Så vi må belage oss på å vente på vårfølelsen ennu en stund,,,,men for å lage litt vårstemning her inne, fikk en perleblomst komme med hjem fra butikken.
Koselig at du stikker innom, håper at du trives her hos meg.,,,Ønsker dere alle en fin dag.
Klem Anne





10 kommentarer:

Nostalgia sa...

For en koselig blogg ! kjempefint bord, og så godt å se at det er noen som motstår fristelsen til å male hvitt ! Likte veldig godt den flotte bestikk-kassen også :-) Lekkert !

Ønsker deg en fortsatt fin mandag !
Klem, Nostalgia

Anne N. sa...

Det var et meget pent pyntet bord du har der. Jeg er svak for gamle møbler i sin rettmessige farge, de er veldig sjarmerende. Får nesten"ont" når jeg ser alle gode gamle bord og benker som er helt hvitmalt.
Bordet ditt er det mye liv og sjel i, Anne!
Klem, Anne:)

Torilpia sa...

Koselig med et sånt bord - hvor man kan dekorere etter smak og behag - samt årstider .. :o)

Ha en kjempefin ny uke og en super februar måned. Klemmer!

Margrethe sa...

Hei og takk for kommentar på bloggen min:) Så fint brunt og hvitt egentlig er sammen. Mange fine ting du har.

Josefine sa...

Heisan..

For et koselig bord du har der! Nydelig kontrast i rommet med den brunfargen..

Koselige ting du har pyntet med!

Og det skjønne kruset med den nydelige alven...sukk...det var bare lekkert:)) Klem

Anonym sa...

Hei.
So koseleg blogg du har :). Er ny på sida di og fann det utruleg nydelege sitteunderlaget forma som eit hjarte:). Eit slikt kunne eg gjerne tenkt meg til morsdagen ;) Men eg lurer på kor stort det er? Om det passer rumpa mi liksom...

Mvh G.

anneskreative sa...

Hei anonym,,,,G
Det er helt sikkert pase til rumpa di,,,,smiler.
Har ingen her hjemme som jeg kam måle på,,,,de som jeg strikket ble julegaver.
Tipper på sånn ca 40 ca brede.
Lykke til.
Anne

Tovepia sa...

Delikate bilder! Koselig å se noe brunt innimellom alt det hvite. Har selv en del av det brune, både på vegger og møbler, så det bryter godt;)
Ha en fin kveld og klem frameg;)

¨fruTicosus¨ sa...

Ja! Brunt og hvitt = fint. Koselig å ha et sånt anretningsbord hvor du kan skifte "utstilling". Og kult å ha duker og blonder liggende framme.
Hilsen ¨fruTicosus¨

Lenemora sa...

Så fin blogg du har!

Koselig at du vil være med i trekningen inne hos meg!

Ha en fin helg.

Klem fra Lenemora