fredag 30. juli 2010

Olsokfest!

I går var det duket for den årlige Olsokfesten med gode venner.
I går var også den dagen denne sommeren som vi har hatt mest nedbør her.
Så hva er mer naturlig enn å ha fest i et telt da?

Men med et 8 meter stort partytelt,,,,,gikk det veldig bra.
Ingen frøys og ingen ble våte,,,,,,,og alle ble gode og mette.


Vi bar det vi hadde av utemøbler og dekket langbord til 16 personer ..
Dekket bord og laget semning med puter, pledd og mange lys.


På menyen sto det rømmegrøt og spekemat,,,,,noe som pleier å slå ann.
Godt med varm grøt og koselig med spekemat som en kan sitte lenge og små spise av.



Spekemat fatene hadde jeg bestilt ferdig,,,,og de kom lekkert pyntet.




Når en bor på hytte og skal bespise 16 mennesker må en bruke fantasien for å finne dekketøy og fater som passer,,,,,så brødformene ble flatbrødfat,,,,flisefatet rundstykkefat,,,,,og sausnebbene fungerte som sukkerskåler.






Det ble en koselig kveld,,,og jeg tror alle koste seg utover i de mørke kveldstimer i lyset fra mange stearinlys.
Kurvene med pledd og tepper fikk stå ubrukte, det ble god temperatur inne i teltet,,,,
Ha en fin fredagskvel og helg alle sammen......
Klem Anne





11 kommentarer:

Tovepia sa...

Ååå, så koselig det så ut! Du har pyntet så fint og tallerkene dine er virkelig flotte. Synes det er koselig når man tar det man har og ikke er så styla:D
Herlige bilder du viser her.
Sola er forsvunnet og gradene falt, så idag er mest innedag;)
Ha ei fin helg og klem fra meg;)

Christina Mari sa...

Det så kjempe koselig ut! Kan tenke meg alle var glade & fornøyde etter en slik kveld,det er alltid så koselig.
Ha en vidre fin dag.
Klem fra Christina

Smykkas sa...

Det der så virkelig koselig ut. Du kan skjønne gjestene trivdes i slike omgivelser.

All pynten gir jeg terningkast 6 for.

Flott levert.

Klem fra Astrid

Anita Tørmoen sa...

Så flott. Det var koselig med de kurvene med tepper:)

Anne N. sa...

Så herlig og koselig dette ser ut :o)
Vakre kurver fulle av tepper og pledd, og så godt med rømmegrøt!!
En favoritt :o)
Klem, Anne:)

Nanne sa...

Veldig koslig, og så flott å feire Olsok...
Rømmegrøt og spekemat er på menyen hos meg også den dagen. Fint med tradisjoner.

Anonym sa...

nå vet jeg hva vi skal ha til middag i morgen:))

hei forresten:)

er på surfing og traff på deg.. kikker litt videre her inne..


ha en riktig fin kveld..

Emmas utsikt sa...

Så masse nam! For en fest. Så sinnsykt fint og koselig.

Klem!

Nanne sa...

Takk Anne for at du likte hekla teppet i sofaen min. Jeg har skrevet om det i bloggen i mars måned. Nanne

Josefine sa...

Heisan Anne!

Her ville jeg gjerne satt rundt bordet...så hyggelig du har laget det for gjestene dine. Ja i vårt land må vi ta alle forhåndregler når det gjelder uteparty. Lurt med telt, da er en sikret...

Ønsker deg en flott helg, stor klem

Bluggi buggi blogg sa...

Så koselig dere hadde det. Fint pyntet og god plass. Kjekt med sånne telt så ikke festen ble ødelagt pga regnet. Nesten litt mer intimt og koselig å sitte der inne og høre regnet tromme :)
Ha det fint
Trude :)