onsdag 30. juli 2008

Deilig å være norsk,,,,,

I Danmark,,,,,har hatt tre varme fine ferie dager i Ålborg.

Her er jeg i havna i Ålborg, hvor det var laget en fin park,,,,med massevis av blålilla blomster.
Rammet in av rustent jern og trebitte benker,,,veldig koselig.

Disse Stokkrosene er lite kravstore,,,vokser rett opp av asfalten og er helt nydelige.

En kveld i Tivoli.

Meningen med ferien var at dette skulle være en byferie,,,for strandliv har vi nok av på hytta.
Men når det er 32 grader i skyggen inne i byen,,,orker ikke jeg shopping ( noe ble det, men det må jeg viser dere en annen dag) Så vi dro til Hals og fant en utrolig lang sandstrand med et yrende badeliv. Delig å sløve på et pledd med danske interiørblader.



Gågata i Ålborg. Når jeg er i Danmark oppsøker jeg bestandig blomsterbutikkene.
Danskene er så flike med blomster og dekorasjoner, og ikke minst utstyr til dekorasjoner.
Så der må jeg innom.

En svalende fontene var deilig i sommervarmen.
Denne er veldig lik den som Carl Nesjar har laget og som står her i Larvik.
Så kanskje han også har vært en tur i Ålborg.






Hjemkomst og Award!

TUSEN TAKK BERIT T
Jeg har just kommet meg hjem etter tre dager i Ålborg,,,,
åpner bloggen for jeg må bare kikke innom.
Å så kjempekoselig at jeg har fått en award.
Da måtte jeg bare legge den til med en gang.
SÅ morrro

søndag 20. juli 2008

Amatørfotograf!





Min dag som turist i Moss.

Brukte fotoapperatet aktivt på en rusletur rundt i kaiområdet i Moss.
Og som bildene viser var det sommer og aktivt båtliv i byen, og været var ikke værst,,
for en bytur.








tirsdag 15. juli 2008

Vær sikkert tips!

Vi kan vel alle være enige i at vi bor i et vakkert land.
Men værsikkert er det ikke.
Ikke engang her i Vestfold.
Og nå er jeg så lei av å bære alt ut og inn,,,puter, madrasser og duker.
For alt dette skaper jo stemning i hagen,,,,og jeg liker og pjuse det til.

Så her en dag syntes jeg at jeg var skikkelig smart.
Hekleduker i bast.
De kan ligge ute ,,,,tåler en skur og kan bare ristes tørre igjen.
Ganske så dekorative er de også. Trenger ikke strykes engang.
Kan ikke bli bedre for en med husmorferie.


fredag 11. juli 2008

Rekved,Norgesglass og god tid.

Jeg har ruslet meg en tur langs kysten i dag.
Plukket litt rekved og noe fine røtter,hadde en ide fra Gunda sin blogg i hodet.

Tilbake på hytta fant jeg fram et Norgesglass,,,hyssing og saks.
Har laget en vase som jeg har satt Caprifol,,,,,,tenkte jeg skulle prøve og få røtter på dem.



Vet fra før at Caprifol er villig og slynger seg fint langs fjellsiden og opp langs satmmene.
Og så lukter de så godt.
God Helg!


søndag 6. juli 2008

Rekved


En tur i fjæra kan avstedkomme mye rart.
Dette er en litt vridd del av en kvist.
Den ble et lite skilt som kan henges på døra når jeg rusler en tur i området.
og "kommer om litt"

lørdag 5. juli 2008

Nytt syprosjekt.

Selv om sola skinner,,,summer de grå cellene.
Så jeg sitter her med symaskinen og pusler med mine små blå lapper.
Deilig å kunne flytte symaskinen ut og sitte under parasollen.

Broderte litt på et ensfarget stoffstykke.

Så ble det en klypepose,,,selvkomponert og tilrettelagt etter plassen den var tiltenkt.

Tilfeldig at den matchet fargen på veggen, er det ikke.

mandag 30. juni 2008

Sommerskjerfet!




Sommer skjerfet er ferdig.
Dette har jeg heklet etter et mønster som ligger på bloggen til borghildpia.blogspot.com.
Det er laget etter en ide fra Noa Noa.
Det var enkelt å lage. Men jeg laget bare tre haler på hver "tupp",,,ikke fem slik det står i oppskrifen.
Ønsker dere alle en fin sommeruke!

fredag 27. juni 2008

Fyll en pose med gardiner for 100 kr!

Kan det bli bedre?
Jeg var en tur i Oslo for et par uker siden og hadde et par timer for meg selv , før toget gikk hjem igjen. Jeg ruslet i Torggata,,,og i vinduene på Hemtex hang plakaten som bare lyste imot meg. Det surra mange raske tanker i hodet,,,hvor har jeg brukt for nye gardiner?
Ingen steder,,,,men en gardin er et stort rett stykke stoff som kan bli til mye forskjellig,,,så jeg gikk inn,,,og der var det to stapp fulle bord med gardiner i alle farger.
Rundt bordet sto damer av alle slag og med høy internasjonel spredning . Og alle var ivrig opptatt av stoffene enten de skulle få være gardiner,,,bli puter eller ny burka.
Jeg fikk plukket med meg mange lengder med panelgardiner.



Hjemme hadde jeg en slitt, gammel teppepose hvor jeg har tilbrakt mange netter i min undom.
Nå var Ajungilakken sliten og bleket,,,så jeg klippet av glidelåse og sydde et nytt trekk av panelgardinene. Noe som gjorde den veldig så sommerlig.



Slik ble den seende ut,,,et deilig teppe å ha i solstolen.
Eller med på tur i sommer.

Til slutt tok jeg et belte rundt " magen" på teppet som gjør det enklere og bære med seg.

Eller henge på en knagg når det ikke er i bruk.

Håper på mange, lange, late dager på dette teppet.

tirsdag 24. juni 2008

Små detaljer!




Fikk bare lyst til og vise dere noen små detaljer fra hyttelivet.
I dag skinner sol og jeg sitter ute og blogger.
Deilig og kunne gjøre to ting jeg liker samtidig,
sole meg,,,,,,og blogge.
Litt vanskelig er det å se skjermen,,,så jeg myser og tenker at dette hadde gått fortere inne,,,
men jeg har jo ferie og god tid.
Dessuten så er jeg så stolt over at jeg har fått til å legge bildene slik som nå...
Har bestandig hatt dem på rekke, men Lykkebolærte meg trikset,,,,så takk skal du ha Anette
Ha en fin sommerdag alle sammen