mandag 3. august 2009

Arvesølv og stein!

I dag har vi hattt en deilig innedag her i Larvik,,,,,,,jevnt regn fra tidlig morgen,,,,så jeg slipper og tenke på om jeg skal dra på stranda eller dekke på terassen........deilig og slippe slike valg.

Så jeg har rett og slett kost meg inne med pusleriene mine med god samvittighet.
Jeg hadde noe gammelt sølv,,,litt herfra og litt derfra.....og et opptørkshåndkle som min mormor hadde vevd i sine unge dager.
Du kan sikkert se det er brodert en A øverst i hjørnet,,,,,det var initialen hun fikk når hun giftet seg.
Så jeg tror disse håndklene var med i brudeutstyret.
Jeg har to til som er like hele og fine, de har jeg lagt som hyllepapir i spiskammerset.


For det er jo koselig og bruke, og ta vare på disse gamle klenodiene,,,,,,,
Tenk om vi hadde vevd opptørkshåndkler før vi giftet oss!!!!


I går kveld ble vi ferdig med et prosjekt vi har hatt ute.
Etter at vi var ferdige og legge plen,,,,har vi båret kilovis med stein.



Så nå er det steinsetting langs to av veggene på hytta,,,,de andre to har terasse.
Syntes det ble så renslig og fint,,,,,,,men det var mange kilo ja,,,,,
Godt de ligger en stund.
Ha en fin mandagskveld......
Anne



12 kommentarer:

Anonym sa...

På sånne dager er det fint å være inne å pussle med småting. Smart.

Kan tenke meg til at det var mye arbeid med steinene, men det ble skikkelig fint.

Ha en fin, fin kveld.

GundaM sa...

Nydelig Anne.

og ja, nå har du endelig fått emg på gli;))) Et juletre i drivved skal bli, kjempesmart og enkelt da selv om jeg egentlig ikke er noen juletredame...HIhi

Klem

Josefine sa...

Å så fint med sølvet i ramme...nydelig! Og tøft ble det med steinen også...må ha vært litt av en jobb! Skal si dere lager det fint rundt dere:)) Klem

Linda sa...

Så smart å ramme inn gammelt arvet sølvtøy slik, det ble virkelig lekkert!
Det er for flott til å gjømmes bort i en skuff!
Dere jobber og står på, men så har det blitt bra flott både rundt hytta og innenfor!

Ha en fin uke Anne!
Klem fra Linda

Berit T sa...

Dette var virleig fint, og slike ting som ike er i bruk må få komme frem i dagslys og bli beundret.

Og å ha sein langs grunnmuren var flott, men det må ha vært litt av en jobb.

Ha en fin uke videre.

Unknown sa...

Hei!
Beklager at jeg har vært så treig med å svare deg!
Du lurte på oppskrift på Karius/baktus skjerf.

Følg denne linken så kommer du til en veldig greit oppskrift/forklaring!

http://nattugla.blogspot.com/2008/09/karius-og-baktus.html

Ha en fin kveld!

¨fruTicosus¨ sa...

Så fint sølvtøybilde du har laget. Ja, det var en god idé for å få tatt vare på gamle ting.
Skikkelig lurt med småstein langs hytteveggen. Og veldig fint ble det.
Hilsen ¨fruTicosus¨

Prinsesse Elin sa...

Fet er kjekt med sånne pusle inne dager.Vi har hatt noen av de her også og jeg koser meg veldig med det.
Synes det ble veldig flott utenfor hos dere. Ser så rent og pent ut synes jeg. Her er vel planen at nedenfor huset skal det plantes roser men det blir nok til neste vår. Ha en herlig dag. Klem :)

Janne i Fagerlia sa...

Ja en regnværsdag kan egentlig være en flott og kreativ dag - da slipper man den dårlige samvittighet man ofte får av tankene om å utnytte finværet maksimalt. Det kan være litt stess dette også ......

Så lurt med steinene inntil huset. Sparer sikkert en del jobb med dette.

Hyttehuset sa...

Så fint det blir på hytta dykkar. De får gjort mykje på kort tid! Kjempeflinke!

Så flott med innrama sølv. Nokre er meir kreative enn andre, det er iallefall sikkert. Du er!

Ann-Cathrin sa...

Ja godt å slippe sånne valg;) Kjempefint å få fram det gamle. Synes det var så stilig med rekveden på fatet og:)

Ida sa...

Kjekt at di er med i konkurransen :) Tvitvi :-)

klem fra Ida